طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری

طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری

طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری

 

نحوه طراحی دکور داخلی مجتمع تجاری

طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری

با توجه به رشد روز افزون پاساژها و مجتمع های تجاری در شهر های بزرگ، توجه به اصول طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری برای جذب مشتریان اهمیت بیشتر پیدا کرده است و بسیاری از صاحبین کسب و کار در پی جلب نظر و ایجاد حس بهتر در مشتری به کمک طراحان دکوراسیون هستند.

در این نوشتار قصد داریم شما را با اصول طراحی داخلی در فضاهای تجاری آشنا کنیم تا اگر نیاز به دکوراسیون شیک و امروزی برای واحد تجاری خود دارید انتخاب هوشمندانه تری انجام دهید و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.

تیم حرفه ایی تولیدی بهمن استیل واقع در تهران می توانند در زمینه های طراحی داخلی فروشگاهی، اداری و منزل به شما مشاوره بدهند همچنین شما می توانید ساخت انواع دکور استیل داخلی که شامل: دکور استیل فروشگاهی، رگال لباس و آویز  استند و قفسه های استیل، دکور ورودی، دکور استیل آشپزخانه، دکور استیل پذیرایی می باشد را به طراحان با تجربه بهمن استیل بسپارید و محصولات خود را بدون پرداخت هزینه های اضافی واسطه با بالاترین کیفیت و به سلیقه خودتان در محل تحویل بگیرید.

جهت هرگونه مشاوره و نحوه سفارش دکوراسیون استیل با طراحان ما تماس بگیرید

شماره همراه :09129352797

طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری
نحوه طراحی دکور داخلی مجتمع تجاری

اصول طراحی داخلی فضای تجاری

کف سازی در فضای تجاری

با توجه به بالا بودن رفت و آمد در مجتمع های تجاری کف سازی یکی از مهم ترین بخش های طراحی دکوراسیون داخلی این فضا ها می باشد استفاده از مصالح مقاوم در ابعاد بزرگ اهمیت زیادی دارد. مورد دیگری که باید به آن دقت کرد کف سازی با استفاده از رنگ های روشن در جاهایی است که قصد بزرگ تر نشان دادن فضا را داریم.

در طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری همچنین کف سازی با مصالح تیره می‌تواند حس لاکچری بودن را در فضا ایجاد نموده و به مشتریان احساس خرید با ارزش تر القا کند. از آنجایی که خرید با درگیر کردن احساس افراد صورت میگیرد اگر واحد های تجاری قصد فروش لوازم لوکس و گران دارند باید مخاطبان خود را با چنین ترفند ها طراحی جذب نمایند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری
المان های تزئینی در فضای تجاری

المان های تزئینی در فضای تجاری

اگر دقت کرده باشید در اکثر مجتمع های تجاری از المان های تزئینی مثل فواره ها، آکواریوم های بزرگ، مجسمه های سنگی و… استفاده می‌شود تا از خستگی مراجعین به این فضا ها جلوگیری شود و دقایقی به تماشای چنین عناصری بپردازند و سپس از دیگر واحد های تجاری بازدید کنند.

به این گونه فضا ها در معماری فضای مکث میگویند که با هدف ایجاد سکون در محیط طراحی می شود تا در کنار پویایی و حرکت، آرامش را به بازدیدکنندگان القا کند تا مدت زمان بیشتری در مجتمع تجاری سپری کنند.

دیوار ها ستون ها در مجتمع تجاری

از دیگر قسمت هایی که در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری می بایست با دقت به آن توجه شود دیوار ها و ستون های مقاوم هستند زیرا این موارد نیز مانند کف سازی اهمیت بسیار بالایی دارند و در طی سالها نباید به راحتی دچار تخریب شوند.

معمولا در گذشته کمتر به این نکته دقت می شد که ستون های کمتری در فضای داخلی مجتمع تجاری دیده شود اما در سال های اخیر اکثر نقشه ها طوری طراحی میشوند که حتی الامکان ستون ها در داخل دیوار ها جایگذاری شوند و جلوی مسیر رفت و آمد همچنین دید واحد های تجاری را نگیرند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری
مزیت وجود مبلمان در فضای تجاری

مبلمان در طراحی مجتمع تجاری

همانطور که بالاتر اشاره کردیم ایجاد فضای مکث در فضای تجاری تاثیر بسزایی در سپری کردن اوقات بیشتر در مجتمع ها دارد یکی دیگر از روش های ایجاد سکون وجود مبلمان در طراحی مجتمع تجاری است. این مبلمان در فضای داخلی می تواند به گونه ای طراحی شود که به واحد های تجاری دید کافی داشته باشد و بازدیدکنندگان در طول استراحت نیز از ویترین مغازه ها دیدن کنند.

جهت طراحی مبلمان در مجتمع ها به این نکات توجه کنید که فاصله بین دو صندلی زیاد نباشد و از مبلمان 2 نفره و حداقل 4 نفره برای خانواده ها در نظر گرفته شود.

رنگ مبلمان نیز می تواند باعث ایجاد سرزندگی در محیط شود و جانمایی هوشمندانه آن از خروج مشتریان از مجتمع تجاری جلوگیری می‌کند و فرصت کافی برای گشت و گذار در میان طبقات مختلف و خرید بیشتر را میسر می‌کند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری
نقش ویترین در جذب مشتری

دعوت کنندگی مشتری به فضای مجتمع تجاری

در طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری، در سال های اخیر طراحی باز و نیمه باز ویترین مغاره ها باعث دعوت کنندگی  افراد در مجتمع های تجاری شده و بازدیدکنندگان هنگام عبور از جلوی آنها علاقه بیشتری به ورود واحد هایی با این سبک طراحی نشان می‌دهند. پس جهت جذب مشتری بیشتر می توانید در ورودی واحد خود از روش هایی استفاده کنید که برای مخاطب حس کنجکاوی ایجاد می کند زیرا هرچقدر در جذب بازدید کننده موفق تر باشید فروش بالاتری خواهید داشت.

 

طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری
طراحی انواع کاربری و زون بندی مختلف

طراحی انواع کاربری و زون بندی مختلف

در طراحی دکوراسیون داخلی مجتمع تجاری، ایجاد فضاهای متنوع در ساختمان های تجاری یکی دیگر از راهکار های نگهداری بیشتر مراجعه کنندگان است، از جمله چنین کاربری هایی فوت کورت ها، رستوران ها، فضای بازی کودکان، شهربازی و… است که نیاز های اعضای یک خانواده را برای ساعاتی تامین کرده و محیطی جذاب برای خانواده هاست تا در کنار خرید بتوانند کودکان خود را سرگرم کنند.

بهتر است این کاربری ها در طبقات مختلف طراحی شود تا افراد از قسمت های متنوع مجتمع بازدید کنند و در این سیرکولاسیون از واحد های تجاری بیشتری خرید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *